Anàlisi del REA de PROCOMÚN: "La sociedad digital"
En esta entrada presente el recurs educatiu obert “L'ús de les majúscules”, integrat en l'itinerari “Iniciació a l'ortografia” i dirigit a l'alumnat de 2n d'Educació Primària, dins de l'àrea de Llengua Castellana i Literatura. El recurs partix de la idea que emprar correctament la nostra llengua exigix conéixer bé el vocabulari i les regles ortogràfiques, i se centra específicament en l'ús adequat de les lletres majúscules.
L'objectiu principal és que l'alumnat comprenga com i quan s'empren les majúscules en diferents textos escrits, ja que el seu ús pot resultar confús a estes edats i requerix un aprofundiment pràctic. Per això, al llarg del recurs es treballen les normes que regixen l'ús de les lletres majúscules mitjançant diverses activitats de desenrotllament i d'ampliació, que el professorat pot adaptar segons el seu propi criteri docent.
Este REA se situa, segons el currículum bàsic d'Educació Primària, en el bloc 4 “Coneixement de la llengua”, encara que també integra continguts d'altres blocs: comunicació oral (parlar i escoltar), comunicació escrita (llegir) i comunicació escrita (escriure). La temporalització estimada és de dos sessions lectives, durant les quals s'expliquen les regles ortogràfiques corresponents i es resolen dubtes de l'alumnat a través de tasques pràctiques.
Des del punt de vista metodològic, el recurs combina explicació de normes amb activitats que permeten aplicar l'aprés en contextos significatius, afavorint així la reflexió sobre la pròpia escriptura. En relació amb l'avaluació, s'inclou una rúbrica dissenyada per a facilitar la recollida d'informació sobre el grau d'assoliment dels objectius i competències, així com per a detectar dificultats i aspectes que necessiten millora.
Al meu entendre, “L'ús de les majúscules” és un recurs molt útil per a treballar l'ortografia en els primers cursos de Primària, perquè oferix una proposta clara, estructurada i fàcilment adaptable a l'aula. A més, en tractar-se d'un recurs educatiu obert, el professorat pot reutilitzar-lo, modificar-lo i combinar-lo amb altres activitats, enriquint així la seua programació de Llengua Castellana i Literatura.
Comentarios
Publicar un comentario